.root
Välkommen. Vi uppskattar alltid er närvaro och ert engagemang.
.root
Välkommen. Vi uppskattar alltid er närvaro och ert engagemang.
.root
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

.root

Eternal vigilance is the price of liberty. - Wendell Phillips
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Varning för val!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Noirson

Noirson


Antal inlägg : 194
Join date : 10-05-24
Age : 40
Ort : Mjölby

Varning för val! Empty
InläggRubrik: Varning för val!   Varning för val! I_icon_minitimelör jun 05, 2010 8:22 pm

Nu, go'vänner, har tiden kommit för att prata allvar. Valtider stundar, och för vårt sällskaps yngsta medlem ska det pallras till valurnorna (eller liggas på sofflocket) för första gången! Alltså efterlyser jag lite seriös politisk diskussion i den här tråden. jag tänkte dra igång det hela genom att ställa några frågor i punktform:

1. Vilken politiker vill du se på en ny ministerpost nästa mandatperiod?

2. Vilken icke-politiker vill du ha in i riksdagen?

3. Vem vill du se som statsminister och varför? Utöver Pink vill säga.

4. Vem vill du se som nästa statsöverhuvud, när Tjabo gått ur tiden?

Skynda nu att svara, så att diskussionen blir het och bra, men håll det seriöst! Man ska vara seriös.
Till överst på sidan Gå ner
Noirson

Noirson


Antal inlägg : 194
Join date : 10-05-24
Age : 40
Ort : Mjölby

Varning för val! Empty
InläggRubrik: Sv: Varning för val!   Varning för val! I_icon_minitimelör jun 05, 2010 9:33 pm

Jag ska inte vara den som är den, utan tar helt sonika vid att svara på frågorna som numero uno:

1. Maud Olofsson som finansminister. Tanten skulle privatisera Riksrevisionen, bryta ett statligt monopol genom att införa konkurrerande konkurrensverk, och allmänt bjuda på osannolika lulz i fyra, ljuva år.
Vore det aktuellt skulle jag också vilja se Göran Persson som folkhälsominister. Att tala om vikten av nyttig skolmat med den kaggen mellan munnen och mikrofonen kommer mycket nära att vinna stora ironimedaljen. Eller Internet.

2. Pontiak, utan tvekan. "Hallå hallå, kan man få ordet, här, i Plenisalen, då?". 'Nuff said.

3. Jag vill se en statsminister av högsta kvalitet, en som lever upp till mina högt ställda, men rättmätiga, förväntningar (tänk på statsrådens hutlösa löner!). Som:
a. Är lika surmulet samtidsfientlig som jag;
b. Är lika arbetsskygg som jag;
c. Har lika nördiga intressen som jag, samt, viktigast av allt
d. Har lite stil. Stillösheten i riksdagen ser jag som ett av vår tids mest beklämmande problem!

När jag analyserar våra möjliga kandidater i ljuset av ovanstående, får jag först och främst inse att ingen tycks uppfylla anspråk [c.]. Vidare kan vi se att...

-Peter Eriksson visserligen har ett mycket stiligt skägg, men att (MP) slopade kravet på medborgarlön i sitt partiprogram häromåret. I mina ögon kvalificerar det honom till livstids utvisning ur matchen.
-(V) upprätthåller det beundransvära kravet på sex (6) timmars arbetsdag, men att Lars Ohly helt saknar stil. "Ingen klass!" dundrade Marx, "Ingen stil" säger Ohly och rycker på axlarna.
-(KD):s Grand Old Man, Alf Svensson slösar bort sin talang i EU-parlamentet, när han har ett sådant överflöd av stil som skulle kunna bli Sverige till nytta! Och en värdekonservativ måste väl ändå uppfylla [a.]?
-Amiral Dönitz, ursäkta, Gudrun Schyman, tycker betydligt bättre om arg 90-talsfeminism än dagens dialogsökande motsvarighet. Alltså [a.]. Dessutom är hon så rackarns välklädd att till och med jag, som helt saknar modeintresse, kan se det!

Detta lämnar oss alltså med det svåra valet mellan de två sistnämnda. Men då undrar jag, varför välja? Istället föreslår jag att vi, i likhet med både (MP) och den Romerska republiken, tillsätter båda som regeringschef! Här har vi banne mig ett radarpar som unisont kommer rynka på näsan åt moderniteten, och med så mycket gemensam stil att jag kan höra Idoljuryn utbrista "Osäljbart!" ända hit! Leve de tu! Schyman och Svensson, för Sverige i tiden!

4. Helt osökt från det sista utropet tar jag mig an frågan om nästa monark. Mitt svar, något oväntad kanske, blir definitivt: Carl XVI Gustaf!
Varför? För att nekrokrati är awesome, och nordkoreanerna inte ska få ha alla bra idéer för sig själva!

Till sist vill jag skicka en hälsning till våra förväntansfulla vänner i (PP) (för att Hollywood skulle skita knäck) och (SD) (för att samtliga svenska riksdagspartier skulle springa benen av sig)! Lycka till, Jimmie! Den här gången lyckad du säkert fylla de där kommunmandaten!

Så. Nästa man till podiet. Påfyllning, tack!
Till överst på sidan Gå ner
SUDO
SuperUser
SuperUser
SUDO


Antal inlägg : 296
Join date : 10-05-23
Age : 40
Ort : Hanc

Varning för val! Empty
InläggRubrik: Sv: Varning för val!   Varning för val! I_icon_minitimesön jun 06, 2010 12:56 am

Jag röstar på Berlusconi! Alla poster, hela tiden!

Eller Putin. Han är också cool...

Jag har verkligen inte tillräckligt bra koll för den första frågan. Inte ens tillräckligt för att göra mig vitsig. Sorry.

En ickepolitiker jag skulle vilja se i riksdagen... Jag är böjd att rösta som föregående talare, men ska inte vara tråkig utan vill nog sätta Maud Andersson i riksdagen. Ett riktigt Motala-original som pratar hysteriskt och hela tiden. Rolig att lyssna på är hon också. Smile

Som statsminister röstar jag på Putin. Jag tror att han är precis vad Sverige behöver för att komma på kallt effektiva fötter igen. Och det gör allt så mycket smidigare när ryssen väl kommer, om vi redan har samma kapten vid rodret så att säga. (Nej, Medvedev, det är INGEN som går på att du bestämmer.)

Som nästa statsöverhuvud: Prinsessan Madde. Hon verkar röjig och ALLT är bättre än Victoria.
Till överst på sidan Gå ner
https://shadowlands.swedishforum.se
Noirson

Noirson


Antal inlägg : 194
Join date : 10-05-24
Age : 40
Ort : Mjölby

Varning för val! Empty
InläggRubrik: Sv: Varning för val!   Varning för val! I_icon_minitimesön jun 06, 2010 11:33 am

Berlusconi blir bra, karln är som en hel säck med WIN i lösvikt. Nu när madde är singel också kan han ju ha nån snaskig affär med henne, och vid obehagliga frågor hänvisa till att "jag är italienare, vad hade ni förväntat er?"

Putin är också en riktigt hård jävel! Jag vill lätt se honom i one-on-one mot Hu Jintao (eller vem som nu är chef i Kina, de byter ju hela tiden men heter likadant). Han, Putin alltså, ska visst hara höggraderad i judo...

Angående politik, kanske framförallt Lilletron kan behöva en skopa folkbildning inför stundande riksdagsval. Den bidrar jag mer än gärna med: https://www.youtube.com/watch?v=sXp6cP6m0ks
Till överst på sidan Gå ner
Silver
SUDO-Sidekick.
SUDO-Sidekick.
Silver


Antal inlägg : 76
Join date : 10-08-04

Varning för val! Empty
InläggRubrik: Sv: Varning för val!   Varning för val! I_icon_minitimetor aug 12, 2010 1:27 am

Jag som icke svensk medborgare känner att jag har väldigt lite att tillägga i denna diskussion, men troll som jag är...

Putin är en riktigt hård jävel och JA det är han som styr Ryssland med järnhand.

Jag tycker dock att istället för att införliva Sverige i Ryssland eller Italien så gifter vi bort Viccan eller Madde med William av England. Hans farmor är en tuff kärring, hon har, som mest, varit drottningregent för 25 länder och är sybolisk ledare i 54. Ingen svensk blåbloding kan slå det...

När vi ändå pratar om britter så vill jag helt klart ha Margaret Thatcher som svensk statsminister.
Till överst på sidan Gå ner
PinkenFührer

PinkenFührer


Antal inlägg : 123
Join date : 10-05-24
Age : 42
Ort : Gamla goa Motala.

Varning för val! Empty
InläggRubrik: Sv: Varning för val!   Varning för val! I_icon_minitimetor aug 12, 2010 10:42 am

Thatcher som hon var förr skulle vara coolt. Synd bara att hon är senil-dement nu. Sad
Till överst på sidan Gå ner
Noirson

Noirson


Antal inlägg : 194
Join date : 10-05-24
Age : 40
Ort : Mjölby

Varning för val! Empty
InläggRubrik: Sv: Varning för val!   Varning för val! I_icon_minitimetis sep 07, 2010 2:29 pm

Vilken man!
Finns det nåt han inte klarar?!?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/vill-vanda-vattnet-igen-1.1166235
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Varning för val! Empty
InläggRubrik: Sv: Varning för val!   Varning för val! I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Varning för val!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
.root :: /lobby :: /misc.dir-
Hoppa till: