.root
Välkommen. Vi uppskattar alltid er närvaro och ert engagemang.
.root
Välkommen. Vi uppskattar alltid er närvaro och ert engagemang.
.root
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

.root

Eternal vigilance is the price of liberty. - Wendell Phillips
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Systembyte - vad behöver vi?

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Noirson

Noirson


Antal inlägg : 194
Join date : 10-05-24
Age : 40
Ort : Mjölby

Systembyte - vad behöver vi? Empty
InläggRubrik: Systembyte - vad behöver vi?   Systembyte - vad behöver vi? I_icon_minitimeons aug 25, 2010 10:29 pm

Så, vi är i full gång att uppgradera från tredje- till fjärde utgåvan av Shadowrun, SL konverterar karaktärer för glatta livet, och som det ser ut just nu, kan det i skrivande stund vara ynka tre dagar kvar till första mötet med fyran.

Så jag tänkte dra ihop en mindre to-do-list här. För det första: Kan vi tillgodose att alla berörda parter har åtminstone grundboken (gärna Anniversary Edition, som finn i pappersformat)? Allmänt upprop kan göras i den här tråden, så kan säkert Robin kånka med sig pdf:er till nästa möte, for great justice.

Vidare: Vi kommer antagligen (här gissar jag bara) mjukstarta, och lära oss medan vi spelar, men skulle det vara av intresse att mycket kort sammanfatta kärnregler på forumet? I så fall försöker undertecknad hitta tid till det, om möjligt redan innan första mötet.

Till slut: Hur ser möjligheten ut att skriva ut rollformulär? Nån som har en funktionell skrivare? I värsta fall kan jag låna av mina föräldrar, men då vill jag gätrna ha lite förvarning, så att jag inte behöver rusa i sista sekunden.
Till överst på sidan Gå ner
Silver
SUDO-Sidekick.
SUDO-Sidekick.
Silver


Antal inlägg : 76
Join date : 10-08-04

Systembyte - vad behöver vi? Empty
InläggRubrik: Sv: Systembyte - vad behöver vi?   Systembyte - vad behöver vi? I_icon_minitimeons aug 25, 2010 11:46 pm

Tyvärr, lite dåligt med skrivare. Jag kan säkert oxå låna en bara jag får lite förvarning...

Jag har Corebook i .pdf, räcker gott för mig. Har inget emot "learning by doing" men om du orkar skriva ihop en sammanfattning, gör det.
Till överst på sidan Gå ner
PinkenFührer

PinkenFührer


Antal inlägg : 123
Join date : 10-05-24
Age : 42
Ort : Gamla goa Motala.

Systembyte - vad behöver vi? Empty
InläggRubrik: Sv: Systembyte - vad behöver vi?   Systembyte - vad behöver vi? I_icon_minitimetor aug 26, 2010 11:19 am

Jag kan snacka med Della och se om han kan skriva ut några formulär tills lördag... återkommer om det senast på fredag. Jag har btw boken hemma hos mig nu och har just börjat plöja igenom den.
Till överst på sidan Gå ner
SUDO
SuperUser
SuperUser
SUDO


Antal inlägg : 296
Join date : 10-05-23
Age : 40
Ort : Hanc

Systembyte - vad behöver vi? Empty
InläggRubrik: Sv: Systembyte - vad behöver vi?   Systembyte - vad behöver vi? I_icon_minitimefre aug 27, 2010 1:10 am

Jag har formulär. Tio stycken faktiskt. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://shadowlands.swedishforum.se
SUDO
SuperUser
SuperUser
SUDO


Antal inlägg : 296
Join date : 10-05-23
Age : 40
Ort : Hanc

Systembyte - vad behöver vi? Empty
InläggRubrik: Sv: Systembyte - vad behöver vi?   Systembyte - vad behöver vi? I_icon_minitimelör aug 28, 2010 12:47 am

För att sammanfatta:
Skill + Attribute = Skillroll.

Combat = Contested mellan Skill + Attribute vs. Reaction ELLER om man kör full defence Dodge + Reaction. +1 DV (Skada) per net success för attacker.

Don't get me started on hacking.

Magic test = Magic + Spellcasting. Om man summonar byter man ut spellcasting mot conjuring.

För att lyckas med en tärning ska man slå 5+. Alltid. Det är med andra ord INGEN variabel på targetnumber utan dessa har bytts ut mot threshold ergo antalet lyckade som behövs. Standard är en.

Det är vad som finns "from the top of my head" just nu. När jag nyktrat till imorgon kan det se annorlunda ut och jag kanske fyller på...

Till överst på sidan Gå ner
https://shadowlands.swedishforum.se
Joe-Jimbo

Joe-Jimbo


Antal inlägg : 120
Join date : 10-05-26
Age : 39

Systembyte - vad behöver vi? Empty
InläggRubrik: Sv: Systembyte - vad behöver vi?   Systembyte - vad behöver vi? I_icon_minitimelör aug 28, 2010 12:18 pm

Tjusig regelreduktion!

Är standardthreshold verkligen bara en success?
Till överst på sidan Gå ner
SUDO
SuperUser
SuperUser
SUDO


Antal inlägg : 296
Join date : 10-05-23
Age : 40
Ort : Hanc

Systembyte - vad behöver vi? Empty
InläggRubrik: Sv: Systembyte - vad behöver vi?   Systembyte - vad behöver vi? I_icon_minitimelör aug 28, 2010 1:43 pm

Ja. Extra successes (Eller hits som de heter) gör att man lyckas bättre eller med svårare uppgifter.

TN-Hit conversion:

4 - 1 Lätt
5 - 2 Hyfsat lätt/Normalt
6 - 3 Ganska svårt
7 - 4 Jobbigt svårt
8 - 5 "Omöjligt" (Med andra ord det som Hedborg kommer rulla hela tiden)

Istället för plus/minus i TN nu blir det plus/minus i tärningar.
Till överst på sidan Gå ner
https://shadowlands.swedishforum.se
Joe-Jimbo

Joe-Jimbo


Antal inlägg : 120
Join date : 10-05-26
Age : 39

Systembyte - vad behöver vi? Empty
InläggRubrik: Sv: Systembyte - vad behöver vi?   Systembyte - vad behöver vi? I_icon_minitimelör aug 28, 2010 2:32 pm

Haha gött, jag tolkar det som att vi mest kommer göra lätta grejer =). Annars borde väl standard = normal = 2?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Systembyte - vad behöver vi? Empty
InläggRubrik: Sv: Systembyte - vad behöver vi?   Systembyte - vad behöver vi? I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Systembyte - vad behöver vi?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
.root :: /lobby :: /announcements :: /herald.dir-
Hoppa till: